DEGIL SUNGGUH.

January 27, 2017

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Ahad minggu lepas aku dan keluarga aku telah kembali untuk beraksi di tapak jualan yang aku gemari setelah agak lama menyepikan diri dalam beraksi.

Degil sungguh isteri dan anak-anak aku untuk ikut serta bersama dengan aku beraksi di CarBootSale( CBS ) di Kota Damansara.

Rindu katanya nak merasai suasana yang pernah dirasai mereka dahulu.

Nah hambik hang pa semuanya..
Dapat tempat yang bukan seperti dahulu.

Aku sampai di tapak jualan ini seawal jam 0630H pada hari Ahad, namun alangkah terperanjat jugaklah.. hampir penuh dengan peniaga walaupun masih belum ada sinaran matahari menjengah keluar.

Dalam hati, hurrmmmm panas la...




Rindu punya pasal...nanti dapatlah habuan tau.


Namun rezeki Allah mengatasi segala-galanya.

Setelah siap menyusun barang untuk diniagakan sudah ada pelanggan yang datang untuk melihat-lihat barang niaga.



Keadaan masih gelap lagi namun ada yang singgah.


Begitulah pelanggan atau peminat dan collecter barang yang tertentu. Mereka akan menyerang terlebih dahulu agar mendapat apa yang mereka hajati untuk dimiliki.



Seluas mata nak mencari barang tertentu.

Jam seawal 0645H sudah ada barang yang bertukar tangan dan yang penting kedua-dua belah pihak berpuas hati.


Apa-apa pun, pengunjung dari segenap lapisan masyarakat dan negara tidak putus-putus datang untuk memiliki barang keperluan dan juga yang mengumpul jenis barang yang diidamkan.


                                       Menunggu Matahari ke tu....



Biarpun degil sungguh, aku tahu kepuasan dihati isteri dan anak-anak aku tergambar kerana tidak seorang pun antara mereka tidur.

Anak-anaku agak teruja bila hendak berniaga dikawasan ini, yelah banyak tempat dan barang yang mampu dimiliki oleh sesiapa pun.

Panas pun tidak mengapa andai rasa kepuasan itu dapat dicapai.



Saya tengok-tengok dulu.



Panas sekejap sahaja..jap lagi kita pergi membeli ye kakak.



Pelanggan pertama


Saya jual ye bang...terima kasih


Mari-mari kepada peminat kereta Hot Wheels


Rambang woowwww...


Antara barang yang agak Rare


Upah lerr..apa lagi.



Namun aku tetap bersyukur kehadrat Allah S.W.T diatas limpah kurnian dan rezeki yang telah diberikan.

Kerana sikap degil merekalah aku rasa bahagia dan seronok untuk berniaga.

Yang penting kita seronok.




You Might Also Like

2 comments

Sambunglah taip pulak.....

Like us on Facebook