PERTEMUAN YANG TIDAK DIRANCANG.

January 07, 2017

Assalamualaikum...

Apa khabar semua pembaca? Diharap semua sihat dan selamat hendaknya. 
Ya, sebuah pertemuan serta perpisahan adalah sesuatu yang tidak dirancang serta diluar daripada akal fikiran manusia biasa. 

Korang bayangkanlah, setelah hampir 15 tahun lamanya aku tidak pernah berjumpa dengan kengkawan satu sekolah setelah tamat zaman sekolah menengah lagi. Nama saja duduk di dalam kawasan yang agak dekat, namun masih juga tidak berkesempatan untuk berjumpa adoiii.

Mungkin jodoh untuk berjumpa dengan geng lama tiada. Apakan tidak masing-masing membawa haluan dan kemudi sendiri.

Hendak dijadikan cerita, semasa aku pulang ke kampung halaman, kawan lama aku ada mengadakan kenduri kahwin adik lelaki dia, so apasalahnya, time-time cuti ini, aku pun terus la...

Aku pun apa lagi, pederas la naik motor anak sedaraku..
Fuhhh,.....best wooo naik motor, empat beranak oooo...


Haaa...siap ada video lagi beb, teruja satu family.


Aku pun apa lagi, tongkat saja motor, terus la nak masuk nak makan laa, perut pun dah ada satu lagu la, apa lagi aku pun terus menuju ke khemah kenduri.


Masuk ja bawah khemah, nah...dua orang sahabat aku masa sekolah.
yang berbaju kelabu tu la tuan tanah kedaung aka Mat Hail.


Seronok bukan nak kata, dok bincang dalam group sek aku, kata nak buat reunion kecil kecilan, aku pun naik semangat weeii, yer la sudah hampir 15 tahun terpisah hahahahahaa.


Maka ini sahaja geng jahat ketika dahulu.

Asyik dok berborak dok sembang, dok ngumpat, dok terkenang cerita lama, timbul la cerita yang bermacam-macam beb. Alangkah syiok hati aku ni, dah tercapai hajat aku untuk berjumpa dan bersembang.



Midah panggilan kami dulu kat minah ni,
 aka gengster sekolah bagi perempuan.

Masa memang begitu cemburu, sedar-sedar dah dekat dua jam la asyik bersembang. Aku begitu menghargai pertemuan yang tidak terduga dikala aku pulang ke kampung halaman aku masa cuti Krismas tahun lepas.

Apa pun memang terbaik la beb..terima kasih buat sahabatku yang sudi menjemput kami sekeluarga makan kenduri tempoh hari.


Dapat gak setelah sekian lama tidak merasai guddies bag kenduri


Sempat lagi niiih, hahaa memang best woww



Bila si puteriku ni mendapat peluang,
 macam ni la, tepi tali air pun tetap menawan.


Empat jejaka, ada tiga sudah dimiliki 
namun seorang lagi masih belum ada yang punya


Yang dapat berjumpa hanya 4 orang lelaki dan 2 orang kawan perempuan, dan aku dikhabarkan oleh tuan kenduri, ada yang datang awal dan tidak dapat berjumpa dengan kami kerna ada urusan yang penting.


Sebuah pertemuan yang tidak dirancang
Akan menghadirkan kenangan terindah.
Ada umur kita dok berbincang
Semoga semua sahabatku berada dalam lingkungan dan lindungan ALLAH S.W.T




You Might Also Like

0 comments

Sambunglah taip pulak.....

Like us on Facebook