Pembuka bicara ...

November 16, 2016


Assalamualaikum dan salam sejahtera ...

Kepada sesiapa yang sudi singgah dan membaca blog permulaan aku ini.

Ok....kenapa aku pilih perahu...

Ini disebabkan perjalanan hidupku ini semacam perahu.
Dalam realiti kehidupan, andai perahu tidak dikemudi atau didayung dengan betul maka perahu tersebut akan terumbang ambing dan  mungkin akan tenggelam terus ditelan arus sungai.

Nah...samalah juga dalam kehidupan andai diri sendiri tidak berjalan dijalan yang betul maka hidup kita pun akan terumbang ambing dan mungkin akan terus tenggelam dalam arus dunia yang penuh tipu daya yang memang telah disediakan.

Andai pandai mengemudi kehidupan maka beruntunglah kehidupan didunia dan semestinya di Akhirat yang kekal abadi.

Disebabkan itu jugalah nama blog aku ni aku namakan sebagai perahuhidupku.blogspot.com.

Jadi janganlah sampai kita tersalah mengemudi akan kehidupan kita.
Kalau ke kanan kita kemudi maka ke kanan juga yang ditujui.
Namun andai ke kiri kita mengemudi haruslah segera berpatah balik.
Apa-apa pun yang kita lakukan haruslah menggunakan akal dan fikiran.

InsyaAllah ada masa lagi aku akan menulis lagi.

You Might Also Like

0 comments

Sambunglah taip pulak.....

Like us on Facebook