Hati Ini

November 21, 2016


Assalamualaikum...


Ya...tajuk pun hati ini..so dek kerna hati inilah aku menjadi seorang perokok yang tegar. Kalau dahulu sehari aku boleh habiskan sebanyak 2 kotak setengah sahaja itu belum lagi bila kena pegi kerja luar kawasan...adoi keras sungguh hati ini.

Azab oooiii...mana tak azabnya...duit...kesihatan badan dan paling penting orang yang disekeliling aku..ya..mak aku ada cakapkan kat aku masa bujang...tetapi aku buat tak endah sahaja. Malah masa nikah pun mak aku ada pesan... "Bini ang ja yang tau ajaq ang lan oiii" Haaa...sekarang baru faham akan maksud ayat mak aku dulu.

sumber : google


Sejak dua menjak ni, aku kurangkan dari sekotak sehari, sehinggalah sekotak dua atau tiga hari. Dan aku mulai kurangkan dari 10 batang turun kepada 4 batang. Sehinggalah aku nekad untuk berhenti dengan jayanya ceeewaaah. Hati ini mulai terdetik...sampai kapan mahu hisap rokok. Sebab itu aku relakan hati pegi mendaftar untuk berhenti merokok di Klinik di kawasan perumahan aku. Hati ini sedikit memberontak...namun aku gagahkan jua, demi insan yang aku sayangi

Ya makku, isteriku dan anak-anakku... Semoga Allah permudahkan dan membantu aku untuk berhenti merokok.

Tapi yang syiokkan..klinik ni akan pantau kita selang seminggu...so aku pun cuba, untuk memujuk hatiku ini agar boleh berhenti dari merokok. Bekalan ubat dibekalkan agar aku dapat melupakan seketika untuk melayani nafsu merokokku.

Apa yang dihati...

ANDAI ROKOK DIHATI
MAKA HATI AKAN MATI
ANDAI NIAT BERHENTI
INSYAALLAH ITU PASTI.

You Might Also Like

0 comments

Sambunglah taip pulak.....

Like us on Facebook