MEMANG BENAR TAHAN LAMA ANDAI DIJAHIT.!!!

January 19, 2017

Assalamualaikum dan salam sejahtera buat pembaca sekalian.

Dah kenapa dengan tajuk macam lain saja. Jangan marah, jangan mencemuh dahulu.

Kalau ada diantara korang yang pernah membaca berkenaan entry aku yang bertajuk  BERKESAN ATAU TIDAK KASUT YANG DIJAHIT. 

Aku pasti korang akan menilai sendiri tahap keberkesanan bilamana kasut dijahit dengan kasut yang tidak dijahit.

Kalau peminat bundle ni, aku nasihatkan korang agar menjahit kasut yang korang beli dari kedai atau penjual kasut bundle. 

Ini memang wajar dilakukan demi menjamin mutu ketahanan kasut yang korang beli itu.

Al-kisahnya...aku tidak pernah bercerita pun tentang kasut yang aku beli ini dari sebuah kedai bundle di Melaka. Kalau korang nak tahu, aku sertakan  link cerita berkenaannya. Disini penceritaannya lebih lanjut  www.hanimhashim.com.

Masa aku nak pakai, barulah aku perasan sesuatu yang agak ganjil telah berlaku kepada kasut aku.



Nampak chanteekk....


Aku meneliti rupa-rupanya, bercerai jua badan dan nyawa kasutku itu, kalau nak ikutkan hati yang panas, ke tong sampah jua kasut itu akan mendarat.

Lantas terfikir di kotak fikiran aku,"kalaulah kasut ini aku hantar ke klinik kasut dah tentu-tentu perkara ini tidak akan terjadi."


Kiri dan kanan nampak perlu ke klinik kasut.


Jadi, memang tepatlah sangkaan aku selama ini, kasut yang berjahit memang benar tahan lama untuk dipakai.

Demi menyelamatkan jangka hayat kasut aku itu, aku pun tidak teragak-agak akan menghantar ke klinik kasut untuk bertemu dengan Doktor Kasut yang pernah aku ceritakan dahulu.

Tambahan pulak musim yang tidak menentu sekarang, sekejap hujan, sekejap panas, akan mengurangkan daya ketahanan kasut yang tidak berjahit ini, mungkin sekejap sahaja berjodoh dengan korang.

Mana tidaknya, dah diredahi hujan, habis basah kasut, malah selepas basah, berpanas pula. 

Lagi mempercepatkan proses penceraian antara badan dan nyawa kasut yang korang pakai dan disebabkan itu, mana tidaknya gam pun tidak kuat lagi tau.




Beginilah andai kasut tidak berjahit.



Nah....dah nak tercabut tapaknya.



Jalan-jalan nanti tercabut beb tapaknya, 
malu dapat, sakit pun dapat.



Walaupun nilai wang ringgit yang dibelanjakan untuk membeli sepasang kasut, baik yang keluar dari butik atau yang keluar dari kedai bundle bukan menjadi alasan untuk kasut yang dibeli itu tidak perlu untuk dihantar ke klinik kasut.

Namun ianya agak berbaloi kalau dijahit. Aku pasti korang pun akan membuat langkah yang sama dengan aku juga. 

Tambahan pula di zaman sekarang, kena beringat sebelum keringat menjadi keramat.







You Might Also Like

2 comments

  1. baru tahan lasak sikit bila dah dijahit kan. Kasut pun cantik dah tu

    ReplyDelete
  2. Betul..yang penting ketahanan kasut itu..👍👍👍

    ReplyDelete

Sambunglah taip pulak.....

Like us on Facebook