SMK SRI KURAU BERSATU 96-2000.

January 29, 2017

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

SMK Sri Kurau 96-2000, pelikkan kenapa tajuk aku macam itu, pasti timbul persoalan didalam fikiran korang yee.



Itulah rupanya logo Sekolah aku...

Itulah sekolah yang aku pernah belajar satu ketika dahulu, perrrh mengamit kenangan andai melalui pintu pagar Sek tersebut..

Namun bukan itu yang aku ingin berkongsi cerita, tetapi berkenaan hal laman media sosial ini.

Laman media sosial yang aku ingin berkongsi cerita adalah  group whatsapp.

Apa-apa pun aku berterima kasih kepada kawan aku yang berjaya menubuhkan group whatsapp ini.

Tujuannya hanyalah satu, untuk menghubungkan dan mengeratkan kembali tali persahabatan antara rakan sekolah, yang telah terpisah sejak semuanya melangkah keluar dari alam persekolahan.

Memang susah untuk menjadi pentadbir group ini, ialah masing-masing sudah ada kehidupan sendiri, mana nak bahagi masa dengan group lagi, FB lagi namun harus ingat, keluarga dan anak-anak harus diutamakan.

Namun kekentalan jiwa dan fikiran harus tinggi bagi mengukuhkan silaturrahim antara kengkawan sekolah dahulu.



Idak lerr ramai mana...


Bagi aku, ini adalah salah satu lapangan untuk terus kekal berhubung antara rakan-rakan yang telah pun terpisah.

Macam aku, lepas sahaja SPM pada tahun 2000 aku terus keluar dari kampung aku, dan dek kerna itulah aku terus terputus hubungan dengan ramai kawan-kawanku, mujur salah seorang kenalan FB aku telah mencipta kumpulan ini untuk terus kekal berhubung.



Sedikit pebualan...


Sungguh, ada yang tidak pernah berjumpa dan berborak sudah hampir 13 tahun dan langsung ghaib selepas tamat  zaman sekolah dahulu.

Ada pahit, dan ada manis bilamana kita berada didalam sesebuah group whatsapp ini, dengan bermacam karenah, baik dari segi perbualan mahupun gambar yang dihantar.

Cuma bagi aku, batas dan adab dalam perbualan harus dititik beratkan, kerana aku tahu didalam sesebuah group whatsapp ini mempunyai lelaki dan perempuan.

Maka harus pandai mengawal emosi bila kita berbual didalam itu.

Jangan hanya pentingkan diri atau jangan mengamalkan sikap pilih bulu untuk berbual dan berbicara sesama rakan didalam group tersebut.

Ada yang merapu kita layankan sahaja, ini bagi membangkitkan suasana didalam group agar tidak sunyi tau.




Kalau diam baik jangan ada group...hahahaa



 Andai ada berita sedih atau berita gembira pasti akan dikongsi bersama dengan rakan didalam group ini.

Group inilah yang membina semula tali persahabatan antara rakan-rakan kita.

Pandai jaga hati dan perasaan sesama insan
Nescaya akn ada insan yang menjaga hati dan perasaan kita.

Mahu jadi pentadbir group, teliga mau pekak, hati mau kental dan jangan mudah nak sentap bagai tau.

 **p/s  Andai ada pembaca dari Sekolah yang sama namun tiada dalam group ini mohon untuk menghubungi sahabat kita.  Saudara  Kamarul Izwan di FB beliau untuk lelaki dan untuk perempuan bolehlah mencari Kuah Durian di FB beliau.

You Might Also Like

2 comments

  1. teringin nak ada grup sekolah...tapi tkda sapa nak add saya :'(

    ReplyDelete
  2. Walaupun takdak group sek..banyak lagi group yg dah ada..hahaaaa

    ReplyDelete

Sambunglah taip pulak.....

Like us on Facebook